dimarts, 26 de maig del 2009

Tinc un nou amic! quina sort que tens!


Aquesta és la darrera entrada i us convido a llegir l'anàlisi sobre la WQ que a continuació us indico:




TINC UN NOU AMIC


http://www.xtec.net/~bpalau2/webquest%20bea%20i%20roser/marcs.htm

En el procés de recerca d'una wq per analitzar en vaig visitar algunes molt simples i altres molt elaborades. En canvi, la seleccionada va ser aquesta per diferents motius; per una banda la idea que es proposa d'acolliment i benvinguda posa de manifest la implicació per part del professorat i del centre en el tractament de la interculturalitat, de forma respectuosa i com un valor i símbol d'aprenentatge, per altra banda, trobava incongruències amb la presentació dels objectius que es centren en aspectes formals de lectoescriptura i que el tractament de la diversitat i apropament a altres cultures es fa de manera molt supèrflua.El plantejament inicial sembla correcta i el desenvolupament de les activitats també, ja que així com es plantegen potencia el treball de tots l'alumnat, a més té una projecció ja que s'elabora una presentació en Power Point que podrà servir com a material per a altres alumnes. Però no podem centrar el tema intercultural només amb uns vestits típics o en un plat exòtic, el tema va més enllà. És necessari reflexionar sobre aspectes socials i reals que envolten les cultures desconegudes i la nostra pròpia. Cal formar persones completes, amb informació rellevant i significativa, ja que en aquestes primeres edats els valors que inculquem seran la base per al desenvolupament cívic i social. És per això que trobo superflu el tractament que es dona a la interculturalitat i tot i ser un wq atractiva en la idea inicial i la presentació de les activitats, el contingut real hauria de ser més profund i menys regional.
Com a potencial educatiu, el recurs wq és realment atractiu. El format és correcte (colors, fotografies, graelles, etc.), l’explicació de les activitats també i els enllaços que es presenten són molt adequats i poden oferir tota la informació que l’alumnat requereix. Tot i això, caldria fomentar una mica més la crítica i la discussió d’opinions, sembla que com es planteja l’alumnat arriba a conclusions semblants i les opinions sobre cançons, contes, sense aprofundir sobre el tema que es tracta en el conte o si la cançó és o no reivindicativa.Un aspecte negatiu en l’explicació de les activitats, és el cas dels alumnes cantants, que han de seleccionar una cançó però hem de tenir en compte que ells no poden interpretar, ja que no entenen el significat de la cançó, i tampoc el professor. Per això cal anar amb cautela ja que poden haver-hi continguts poc adequats o fora de context.
En el cas de l’avaluació no es descriu com es durà a terme, ni qui la realitzarà. L’element que s’utilitza és una graella-qüestionari, que com he dit abans, és de caire banal.
Per tant, considero valuosa la idea i la forma cooperativa de treball que es planteja, però caldria reforçar aspectes profunds i més rellevants de les cultures que ens envolten i amb les quals vivim i compartim. Cal dons, emprar recursos com aquests dins les aules, però sempre avançant i millorant amb el tractament dels continguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada